Even voorstellen

Als ik het even niet meer weet …
doe ik altijd een stapje vooruit
(Loesje)

 

 

 

 

Ik ben dankbaar om te mogen bijdragen aan de gezondheid van de mens en het vertrouwen wat mensen in mij stellen.

Omdat ik al heel jong geïnteresseerd was in de betekenis van leven en dood, ziekte en gezondheid en de invloed van voeding, leek het logisch in de zorg te willen werken.
Na de toenmalige MBO-opleiding Kinder en Jeugd verzorging, haalde ik mijn diploma Z.opleiding. Dit werd gevolgd door acht jaar werken met mensen met een verstandelijke beperking. Mooi werk, dankbaar werk en ik kon er mijn liefde in kwijt. Ondertussen volgde ik 2  jaar de opleiding HBO-verpleegkundige.
Maar er begon iets te knagen. Er miste iets in de reguliere gezondheidszorg. Zorg kon beter en meer. Hoe kon ik iets toevoegen.

Homeopathie
In 2000 heb ik de 6 jarige studie Natuurgeneeskunde en klassieke homeopathie aan de academie voor natuurgeneeskunde in Bloemendaal afgerond. Naats de praktijk heb ik tien jaar telefonische vragen en mails beantwoord
voor de NVKP (Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken). Hier deed ik veel ervaring op in het begeleiden van ouders in het soms moeilijke vraagstuk van vaccineren. In de praktijk behandelde ik veel kinderen met een Post Vaccinaal syndroom (PVS).

Tijd om mij verder te specialiseren in de Klassieke Homeopathie. Dit werd

  • Klassieke Homeopathie volgens de Ziekte classificatie RH
  • CEASE therapie

Elke 2 maanden vind er intercollegiaal overleg plaats en bovendien volg ik elk jaar zes nascholingsdagen op medisch en homeopatisch gebied.

Verbroken Stilte
Met een kind met autisme valt niets te beginnen, werd vaak gezegd. Maar toen ik achttien was las ik het boek ‘Verbroken stilte’ van Barry Neil Kaufman. Het gaat over een kind met autisme en bewijst dat je de stilte van zo’n kind kan doorbreken.

In mijn praktijk komen regelmatig kinderen met ASS. Via ouders kwam ik in aanraking met Contact Gericht Spelen en Leren. Deze methode is ontwikkeld door Barry Neil Kaufmann. De schrijver van het boek, wat mij destijds zo raakte!
Reden voor mij om mezelf te gaan trainen in de CSL-methode en de ABA- methode. Ook heb ik de methode coach ‘ik leer anders’ gevolgd. Hiermee kunnen beelddenkers, kinderen met dyslexie, dyscalculie, korte concentratie en/of faalangst, een vertaalslag gaan maken binnen het onderwijs waarin ze vastlopen.

Alles komt bij elkaar
Alle kennis en ervaring komt bij elkaar in het totaalpakket dat ik als behandelaar aanbied. De ervaring leert dat dit tot snellere resultaten leidt.

Ik werk samen met andere disciplines.